6. Az antibiotikumok káros hatásai a gyermekekre

Az antibiotikumok felfedezése és alkalmazása az emberiség történetének egyik fordulópontja, és köztudottan eddig több százmillió ember életét mentette meg. Fél évszázados kaland után azonban az antibiotikumok már nem olyan hatékonyak, mint korábban. Ennek az az oka, hogy a túlzott és nem megfelelő használat miatt sok baktériumban rezisztencia alakult ki az antibiotikumokkal szemben világszerte és hazánkban is, még ha új antibiotikumokat állítanak is elő ezeknek a baktériumoknak a kezelésére, a túlzott használat miatt nagyon korán újra kialakul a rezisztencia. Sajnos ez az ördögi kör mindig a baktériumok javára működik, és gyógyíthatatlan fertőzéseket okoz az egész világon. Acıbadem Egyetem Atakent Kórház Gyermekgyógyászati ​​/ Gyermekfertőző betegségek specialistája Prof. Dr. Metehan Özen felhívja a figyelmet arra, hogy a válogatás nélkül alkalmazott antibiotikumok nemcsak a kezelésben hatástalanok, de számos súlyos egészségügyi problémát is kiváltanak a gyermekeknél!

Törökország 2-3-szor több antibiotikumot használ, mint az európai országok!

Az Európai Betegségvédelmi Központ 2013-as adatai szerint Törökország átlagosan 2-3-szor több antibiotikumot használ az európai országokhoz képest. Az Egészségügyi Világszervezet 2014-es jelentése szerint Törökországban minden 1000 emberből 43 használ naponta antibiotikumot. Ezen adatok szerint Törökország az első helyen áll az antibiotikumok használatában az egész európai kontinensen.

Antibiotikum alkalmazásához orvosi javaslat szükséges!

Az antibiotikumokat a baktériumok által okozott fertőzések kezelésére használják gyermekeknél és felnőtteknél egyaránt. „Azonban nem mindig egyértelmű, hogy egy fertőzés bakteriális vagy vírusos eredetű-e. Emiatt a klinikai vagy laboratóriumi kivizsgálás eredményeként antibiotikumos kezelést kell javasolni” – mondta Prof. Dr. Metehan Özen így folytatja szavait: „Ez a megkülönböztetés közvetlenül összefügg az orvos fertőzéses tapasztalatával. Ezért az antibiotikumok gyermekeknél történő alkalmazása előtt feltétlenül konzultáljon gyermekfertőző betegségek szakemberével. Ellenkező esetben vírusfertőzések esetén szükségtelenül alkalmazzák az antibiotikumokat. Az antibiotikumok helytelen használata számos súlyos egészségügyi problémát is okozhat a gyermekeknél.

Gyermekegészségügy és -betegségek / Gyermekfertőző betegségek specialistája Prof. Dr. Metehan Özen az alábbiak szerint sorolja fel az antibiotikumok válogatás nélküli használata által okozott súlyos egészségügyi problémákat:

1. Antibiotikummal összefüggő hasmenést okoz

Az antibiotikumokkal összefüggő hasmenés az első helyen áll az antibiotikum-terápia során fellépő számos mellékhatás között. Bár a hasmenés többnyire enyhe, az antibiotikum megváltoztatása vagy abbahagyása súlyos bakteriális fertőzés esetén súlyos szorongást okozhat a gyermeknek. A súlyos hasmenés folyadék-elektrolit zavarokhoz, vérzéses vastagbélgyulladáshoz és néha halálhoz vezethet. Emiatt az antibiotikum által kiváltott hasmenés esetén kiemelten fontos, hogy gyermekfertőző szakorvoshoz forduljunk, hogy a fertőzés típusának és súlyosságának megfelelően átrendezzük a kezelést.

2. Károsítja az immunrendszert

Tanulmányok az elmúlt években; Világosan kiderül, hogy az antibiotikumok megváltoztatják az emberi flórát, elpusztítják a jótékony mikrobákat és gyengítik nyálkahártya-immunitásunkat, ami a legfontosabb védelmi fegyverünk. Különösen az influenzaszerű influenzaszerű tényezők ellen gyengül az immunrendszer, és a normál esetben 3-5 napig tartó fertőzések elhúzódnak és súlyosbodnak. Ezért az antibiotikumokat gyakran használó gyermekek nagyobb valószínűséggel kapnak sinusitist, középfülgyulladást, tüdőgyulladást, pharyngitist és hasmenést, amelyeket nyálkahártya-fertőzésnek neveznek.

3. Elhízást okoz

A modern ember egyik legsúlyosabb problémájának, az elhízásnak a kiváltó tényezője az antibiotikumok, amelyek az emberiség történelmének csodás találmányai, ma már világosabban ismert, hogy a dysbiosis, vagyis a flórazavar a legtöbb betegség alapja. fontos betegségek. Bélflóránk szabályozza anyagcsere funkcióinkat azáltal, hogy felvállalja az ember emésztéséhez szükséges összetett szénhidrátok és élelmi rostok lebontását, néhány fontos vitamin és hosszú szénláncú zsírsav termelését. Az antibiotikumok okozta flórazavar is elhízáshoz vezet, amely napjaink egyik leggyakoribb egészségügyi problémája. Elkészült egy tanulmány; Kiderült, hogy a széles hatású antibiotikumokat szedő 2 év alatti gyermekek 20 százaléka már 5 évesen elhízott. E tanulmány után kiterjedt kutatás eredményeként; Megállapítást nyert, hogy az Egyesült Államokban az antibiotikumok gyakrabban használt államaiban gyakoribbak az elhízás, a szívbetegségek, a cukorbetegség és az ezek miatti halálozás.

4. Allergiát vált ki

Az elmúlt évek egyik legtöbbet emlegetett egészségügyi problémájának számító allergiás megbetegedések előfordulása napjainkban rohamosan növekszik. Ennek a növekedésnek az egyik legfontosabb oka, a flóra-rendellenesség és a nyálkahártya immunitás csökkenése manapság többnyire az antibiotikumokkal való visszaélés okozza. Ma már világosabban ismert, hogy a flóra-rendellenességek oka az antibiotikumok fokozódó alkalmazása, különösen fiatal korban. Az allergiás megbetegedések rohamos növekedésének másik okát manapság a "higiénia elmélet"-ben foglaljuk össze: A tisztább, steril, kevésbé csíramentes élet és étkezés iránti szenvedélyünk megakadályozza flóránk kialakulását, ezáltal az immunrendszer egészséges fejlődését és erősödését. rendszer. Ennek eredményeként az allergiás reakciók fokozódnak.

5. Veseelégtelenséghez vezet

Az akut veseelégtelenség legalább egyötöde az alkalmazott gyógyszerek miatt van. Bár a veseelégtelenség általában a gyógyszeres kezelés abbahagyásával megszűnik, kórházi kezelésre és számos beavatkozásra van szükség. Ezen gyógyszerek között az antibiotikumok állnak az első helyen. Ezenkívül ismert, hogy a vesebetegségek nagyobb arányban fordulnak elő idősebb korban azoknál a gyermekeknél, akik gyakran szednek antibiotikumot.

6. Károsítja a májfunkciókat

Körülbelül 900 gyógyszer és gyógynövénykeverék okoz májtoxicitást, és a halálos májelégtelenség 20-40 százalékáért felelős. A májátültetést igénylő betegségek fontos része gyógyszerhasználat miatt alakul ki. Az antibiotikumok használata miatt gyakori a májtoxicitás. Ez a mellékhatás többnyire enyhe tünetekkel halad előre, és a gyógyszer abbahagyásakor spontán megszűnik. Ha azonban a gyermeknek súlyos fertőzése van, amely antibiotikum alkalmazását igényli, rendkívül fontos az új kezelés meghatározása.

Legutóbbi hozzászólások